ROWLEY HAYNES
1 Março 2020 – 30 Abril 2020
BIO:
ROWLEY HAYNES is a young artist British born in London, working mainly with painting. Much of his work explores the idea of the stage mimicking real life, a true, non-cynical reflection. Observing the human ability to attach affection to things that are detached from us, projecting our identities onto foreign objects and characters. Furthermore, Haynes' work has been fuelled by the thought of something being staged: a moment of a routine pretending to be a magical flash of life, something giving a sincere illusion. Starting from the observation of ancient objects, epic characters, and strange sets, he is currently developing a play as the source material for a new series of paintings. He obtained his Foundation from the Royal Drawing School and BA in Printing and Painting, at the Glasgow School of Art. He has participate in several exhibition in the UK and abroad, such as: “The Arches” (Glasgow, 2017), “Klasse Lucander”, Universität Der Kunste (Berlin, 2018), “Klasse Lucander”, Academy of Fine Arts Munich (Munich, 2018), “GIFC”, Fisher Parrish Gallery (New York, 2018), “Glue Factory”, (Glasgow, 2018), “Planet Earth 4”, Dornoch Project Space (Glasgow, 2018), GIFC, 0.0.la (Los Angeles, 2019), among others.
PROJECT:
A exposição reúne uma série de pinturas e desenhos recentes, realizadas a partir de uma variedade de fontes diferentes: desde artefactos históricos até fotos de família. No entanto, o artista não pretende tornar tais referências reconhecíveis, mas sim misturar as imagens por camadas para criar significados alegóricos.
Os trabalhos resultantes deste processo de composição relembram naturezas-mortas, onde o objeto é um símbolo de uma mensagem e não um fim em si mesmo.
Muitas vezes há uma qualidade cinematográfica nas obras, como se aludissem a uma narrativa mais ampla que é ocultada ao espectador.
Estamos a ser transportados para uma dimensão onírica, onde as coisas inanimadas são personificados que comunicam com o ambiente. Os objectos parecem perdidos, como se a sua função não estivesse a ser cumprida, ou como se estivessem no palco, a espera da próximo cena.
PUBLIC PRESENTATIONS:
ONLINE OPEN STUDIO: Rowley Haynes, "Happy Ever After"
ROWLEY HAYNES is a young artist British born in London, working mainly with painting. Much of his work explores the idea of the stage mimicking real life, a true, non-cynical reflection. Observing the human ability to attach affection to things that are detached from us, projecting our identities onto foreign objects and characters. Furthermore, Haynes' work has been fuelled by the thought of something being staged: a moment of a routine pretending to be a magical flash of life, something giving a sincere illusion. Starting from the observation of ancient objects, epic characters, and strange sets, he is currently developing a play as the source material for a new series of paintings. He obtained his Foundation from the Royal Drawing School and BA in Printing and Painting, at the Glasgow School of Art. He has participate in several exhibition in the UK and abroad, such as: “The Arches” (Glasgow, 2017), “Klasse Lucander”, Universität Der Kunste (Berlin, 2018), “Klasse Lucander”, Academy of Fine Arts Munich (Munich, 2018), “GIFC”, Fisher Parrish Gallery (New York, 2018), “Glue Factory”, (Glasgow, 2018), “Planet Earth 4”, Dornoch Project Space (Glasgow, 2018), GIFC, 0.0.la (Los Angeles, 2019), among others.
PROJECT:
A exposição reúne uma série de pinturas e desenhos recentes, realizadas a partir de uma variedade de fontes diferentes: desde artefactos históricos até fotos de família. No entanto, o artista não pretende tornar tais referências reconhecíveis, mas sim misturar as imagens por camadas para criar significados alegóricos.
Os trabalhos resultantes deste processo de composição relembram naturezas-mortas, onde o objeto é um símbolo de uma mensagem e não um fim em si mesmo.
Muitas vezes há uma qualidade cinematográfica nas obras, como se aludissem a uma narrativa mais ampla que é ocultada ao espectador.
Estamos a ser transportados para uma dimensão onírica, onde as coisas inanimadas são personificados que comunicam com o ambiente. Os objectos parecem perdidos, como se a sua função não estivesse a ser cumprida, ou como se estivessem no palco, a espera da próximo cena.
PUBLIC PRESENTATIONS:
ONLINE OPEN STUDIO: Rowley Haynes, "Happy Ever After"
LIVE STREAMING: 9 April, 16h00
ONLINE: 10-11-12 April
ARTIST TALK: Lindsay Benedict + Rowley Haynes
14 March, 18h00
ONLINE: 10-11-12 April
ARTIST TALK: Lindsay Benedict + Rowley Haynes
14 March, 18h00